Vējš nesūtīs Jums rēķinu par elektrību, jeb blogs par ģeneratoriem.     (Papildināts 23.09.2011.)

 

Paralēli taupīgai braukšanai piedāvāju nelielu ieskatu elektrības ražošanā paša vajadzībām. Kā es varētu kļūt neatkarīgāks no ārējiem ekonomiskajiem faktoriem un visām citām kataklizmām, kas mani ik pa laikam vajā energopadeves un energokontrolieru izskatā? -  Šis jautājums jau kādu laiku nodarbināja manu prātu. Un lūk kas no tā sanāca:

 

   Pēc diezgan ilgas meklēšanas internetā sameklēju Vācijā bāzētu interneta veikalu, kurš cenu un piedāvājuma zinā man šķita pats demokrātiskātais. Šeit ir tieša saite uz to: vēja ģeneratori

 

Es, kā jau vidusmēra Latvijas iedzīvotājs ar iedzimtu neuzticību visiem interneta veikaliem, kādu laiku šaubījos par šī veikala funkcionalitāti. Tomēr tiekme pēc neatkarības, kā arī  kārdinājums iegūt savā  īpašumā  šo lietu, ko sauc par vēja ģeneratoru, bija lielāks, un  es nolēmu riskēt zinātnes un tehnikas vārdā. Izvēlējos šo modeli: PWG 600 + 12/24V lādētāju-kontrolieri (nāk līdzi komplektā) par 650 eur. (Skatos- tagad vairs nav pārdošanā. Vācieši teica, ka tā vietā drīz būs BLACK 600+12/24V.)

Sample Image

 

  No vācu apraksta izrietēja, ka tas man saražos  max 750 W pie 14 m/s. Minimālais griešanās uzsākšanas vējš ir 3 m/s. Ieliku to grozā ( In den Warenkorb). Papētot pieejamo informāciju, secināju, ka vēl ir vajadzīgas divas lietas: 1)Parasti auto akumulatori (2gab.) un 2) satrāvas pārveidotājs (no 24V līdzstrāvas uz 230V maiņstrāvu). Iepērkoties nesajaukt ar 12v. Turpat bija arī nopērkami želejas akumulatori 100Ah par ļoti labu cenu, taču nevēlējos eksperimentēt ar pārlieku lielu naudas summu, tāpēc vēl grozā tik ieliku strāvas pārveidotāju (Spannungswandler) par 168eur, ar max izejas jaudu 2KW . "Aizbraucu" ar grozu pie kases (zur kasse) un aizpildīju nepieciešamo formulāru. Izrādījās, ka reģistrētiem uzņēmumiem (arī Latvijas) preces pienākas par 19% lētākas, jo tiek piegādātas bez vācu PVN nodokļa. Tā kā es nebiju firma, tad man tas "nespīdēja".

Sample Image

 

( Šis ir kā piemērs. Tie nav mani dati. Telefons gan ir mans)

   Pēc kāda laika atnāca atbilde, ka dati tiek apstrādāti un paredzamais rēķins. Vēl pēc laika -īstais rēķins.Tagad izmaksas:

                            1.Ģenerators (+kompl. ar lādētāju+vadības pults)        650eur

                            2.pārveidotājs no 24v uz 230v~                                      168eur

                            3. Transports DPD Packendienst                                        50eur

                            4. Bankas pārskaitījums                                                      10eur

                                                                                                           kopā:   878eur

 

Akumulatorus- 2gb. jaunus 100Ah nopirku Skodā (Lietuva) uz tirgu 25Ls gab.Pēc apm 10 dienām saņēmu sūtījumu un ķēros klāt pie uzstādīšanas.  

 

 

 

 

Ja arī Jūs sadomājiet ko tādu iegādāties, tad te ir pamācība.

 

 

Lai gan saņemtais komplekts šķita diezgan vienkārš, bija daži norādījumi, kuri nepieciešami, lai uzstādīšanas un ekspluatācijas laikā nerastos bojājumi. Ar tiem tad vēlos Jūs iepazīstināt:

 

Drošības pasākumi.

 

Jāievēro šādi punkti:

1. Izlasīt šo līdz galam, pirms sākat ģeneratora uzstādīšanu. Ja Jums ir jautājumi, kuri paliek atklāti, sazinieties ar mani tel. 29219441. Raudzīšu ko paskaidrot.

2. Atrodiet piemērotu vietu uzstādīšanai. Tai jābūt cilvēkiem, dzīvniekiem un apkārtējiem objektiem neaizsniedzamā vietā. Zemākais punkts vēja ģeneratora darbības laikā (zemākākais rotora lāpstiņas punkts) ir vismaz 2,5 metru no zemes.

3.Ir svarīgi pārliecināties, ka vēja ģenerators ir kārtīgi pievienots mastam. Ja Jūs neesiet 100% pārliecināts par to, vai masts izturēs slodzi vētras laikā, apspriedieties ar kādu metālkonstrukciju speciālistu.

4.Vēja ģeneratoram ir brīvi jāgriežas ap savu asi jebkurā virzienā, kur vien vēlāk to pagriezīs vējš. Nav vēlama nepiederošu objektu atrašanās tā tuvumā.

5. Ja atklājat rotora lāpstiņu bojājumus, vēja ģeneratoru nepieciešams uzreiz apstādināt un rotora lāpstiņas ir demontējamas. Ja vētras dēļ tas nav iespējams, bloķējiet to ar vadības pulti līdz vētra rimsies.

6.Nepieļaujiet ģeneratora brīvu griešanos bez akumulatoriem . Uzstādot ģeneratoru, savienojiet vadus īsslēgumā. Līdz ar to tas negriezīsies.

7.Vadu pievienošanai izvēlieties mierīgu laiku. Tiko ģenerators sāk griezties, pastāv risks dabūt elektrošoku. Nepieskarieties kailiem vadiem.

8.Pieslēgumam izmantojiet tikai jaunus un kvalitatīvus vadus.

 

9.Ģeneratora darbības laikā neatvienojiet akumulatorus no kontroliera, jo kontrolieris tiks sadedzināts.

 

Piemērotākā vieta vēja ģeneratora uzstādīšanai:

 

Vairumā ES dalībvalstu vēja ģeneratoru uzstādīšana ir atļauta bez jebkādas saskaņošanas. Tik jāņem vērā šādi nosacījumi:

1. Rotora spārnu diametrs ir mazāks par 2m.

2.Vēja ģeneratora masts ir zemāks par 10m.

3.Vēja ģenerators nav par apgrūtinājumu Jūsu kaimiņiem.

4.Ja jūs dzīvojat daudzdzīvokļu mājā, pirms uzstādīšanas griezieties savā namu pārvaldē ar rakstisku iesniegumu.

 

Lai vēja ģenerators varētu sniegt Jums maksimāli labumu, to ir nepieciešams nodrošināt ar pietiekami stipru vēju. Ir divi vēju veidi:

 

1. Turbolents vējš. Lai to nokonstatētu, atliek vien pavērot vēja spēlēšanos ar lapām vai putekļiem. Šis vējš var būt pat diezgan spēcīgs, bet nav piemērots vēja ģeneratoram. Tāds vējš rodas tam sastopoties ar šķēršļiem piem. mājas, koki vai krūmi.

2.Virzītas vēja straumes(Vējš pūš vienā virzienā). Šis tad nu ir pareizais vējš Jūsu ģeneratoram (Skatīt skices). Šeit var arī palīdzēt vienkārša ietaise, jeb gara kārts, kurai galā piesieta šaura plēves strēmele (apm.1m gara). Ja plēves strēmele būs taisni nostiepta un nemētāsies- tad viss ir kārtībā ar izraudzīto vietu.

   Ideāla vieta ir kāds paugurs vai kalns, jo tas "savāc" papildus vēju (Uz 15m virs apkārtējā reljefa apm.100% nāk klāt.)

 

Sample Image

 

Sample ImageSample Image

 

 

Sample ImageSample Image

 

 

 

Sample Image

 

 

 

 Atcerieties, vēji var pūst no dažādiem virzieniem. Ja Jums fiziski nav iespējams vēja ģeneratoru nodrošināt ar optimālu novietojumu, tad izvēlieties vietu no kurienes vējš pūš visbiežāk.

 

Masts.

 

   Mastam jābūt stabilam un ar atsaitēm. Rotora lāpstiņas  no masta un jebkuras atsaites nedrīkst būt tuvāk par 10 cm. Caurules diametrs ne mazāks par 2,5 collas. Masta min. augstums-3m. Mastu nepieciešams aprīkot ar zibens novedēju. Ir izdevīgi, ja masts ir veidots tā, ka vajadzības gadījumā var ērti veikt demontāžu.

 

Komplektācija.

 

   Salīdziniet piegādātos komponentus pēc zīmējuma. Pirms sākat montāžu, pārliecinieties, vai visi nepieciešamie priekšmeti ir pieejami.

Sample Image

 

 

Vēja ģeneratora uzstādīšana (šeit ir nobildēts PWG400):

 

Izvelciet kabeli cauri mastam.

Sample Image

 

 

Pievienojiet vēja ģeneratoru pie masta ar skrūvēm. Pozīcijas 13,14,15 (dažās komplektācijās nāk līdzi flancis, kurš jāpiemetina pie masta)

Sample Image

 

 

Noņemiet uzgriezni M24, poz.10 Uzlieciet rotora zvaigzni. Pievelciet to ar spēku 70-85Nm.

Sample Image

 

 

Uzlieciet rotora lāpstiņas virsū zvaigznei ar līdzeno pusi (otra puse veidota ar izciļņiem, lai nesajauc).  Rotora lāpstiņām ir jābūt nedaudz vērstām uz aizmuguri.

Sample Image

 

 

Uzlieciet vāciņu, pieskrūvējiet to.

Sample Image

 

   Neaizmirstiet mastu aizsargāt no zibens spērieniem.

Vēja ģenerators var tik izmantots kopā ar saules moduli (Nopērkams tai pašā interneta veikalā sākot no 128 eur). Lādēšanas kontrolierim šim nolūkam ir paredzēta speciāla pieslēguma vieta.

 

Visas shēmas pamats ir vadības pults jeb kontrolieris, kuru saņemsiet kopā ar ģeneratoru. Tas reizē ir arī taisngriezis, lādētājs un rokas bremze. Pats ģenerators ražo 3 fāžu maiņstrāvu. Tā kā šāda strāva vēja neregularitātes dēļ ir nepastāvīga, tad ir nepieciešami akumulatori.

Sample Image

 

   Akumulatori ir pieejami dažādās versijās, piemēram svina, želejas, tādēļ lūdzu nodrošiniet svina akumulatoriem pietiekamu ventilāciju, ja tie atrodas telpās. Akumulatora negatīvo polu nepieciešams iezemēt.

 

Akumulatora lādēšana ir pilnībā automatizēta. Ja tie ir pilnībā uzlādēti vai arī vējš ir par lielu, periodiski notiek ģeneratora automātiska bremzēšana. Viss bremzēšanas process ilgst aptuveni 2 min., un par to liecina iedegta dzeltena LED.

Fabrikas iestādījumi kontrolierim ir: 13,8 (12V variants)un 27,6 v(24V slēgumā). Kontrolieris pats nosaka vai ir 12V vai 24V akumulatoru slēgums.

 

 Kontrolieris ar resniem (cik vien resnu var iebāzt kontroliera pievienojuma vietā) un pēc iespējas īsākiem vadiem ir jāsavieno ar akumulatoriem. Ievērot polaritāti. Iedegas dzeltena LED, kura pēc brīža izdziest. Pēc tam ģenerators mierīgā laikā ir jāsavieno ar kontrolieri ar trīsdzīslu kabeli jebkādā secībā (neierīkot pa vidu kaut kādus slēdžus),  un lādēšana var sākties.

 

Tālāk akumulatori ir jāsavieno ar strāvas pārveidotāju. Šeit arī ir jāizmanto resnus vadus (metinātāju vadus) vai tādus, kuri ir sastopami automašīnās pie akumulatoriem ne garākus par 2m. Min. spriegums pie, kura vēl strādā strāvas pārveidotājs ir 21,4 volti un ne mazāk kā 5A. Pēc tam tas pats izslēdzas. Max izejas jauda ir 2KW. Spriegums 230V.

 

Te ir nobildēts mans šedevrs. Droši vien kādam sanāks labāks izpildījums.

Sample Image

 

   Par mastu izmantoju veco DM antenas mastu(Atsaitēts ar trosēm). Manā gadījumā pašlaik rudens mēnešos regulāri tiek darbinātas 8 lampas (ekonomiskās 21W=105sv/g.) , 1 televizors un 1 dators. Priekš manis neizpētīts ir saules modulis , kuru var papildus pieslēgt pie kontroliera un kurš turpat tai paša veikalā arī ir nopērkams. Zinu tik to, ka ja izvēlas 24V sistēmu, tad vajag tos 2gb. pirkt, un savienot ķēdē.   

Sample Image

   Secinājumi:

   Šāds komplekts man saražo mēnesī vidēji 5Ls. It kā jau nav daudz. Ļoti iespējams, ka, ja būtu izmantojis vāciešu piedāvātos želejas akumulatorus, tad labums būtu lielāks. Valdošos vējus tāpat aizšķērso netālu esošās deviņstāvu mājas. Taču, ja kāds Jums piedāvā līdzīga izmēra vēja ģeneratoru ar piebildi, ka nu ar to varēs gandrīz vai māju apsildīt, tad neticiet tam. Fiziku neapmānīsi.Pie pašreizējām elektrības cenām šis ģenerators man atmaksāsies pēc apm. 10 gadiem. Ja ņem vērā prognozējamo cenu pieaugumu 2009.g. vasarā, tad - pēc 7 gadiem. Tomēr esmu ieguvis drošības sajūtu, jo arī mana māja ir aprīkota ar centrālapkures cirkulācijas elektrisko sūkni. Jebkurā brīdī to varu pārslēgt uz savu elektrību. Nav slikti, ja tāds ir uzstādīts kaut kur attālos lauku nostūros, kur notiek bieži elektropadeves traucējumi lielāka vēja dēļ. Tieši tad uz to arī var paļauties, jo ir taču vējš un tiks ražota strāva. Šis ir labs risinājums visur tur, kur nevar pievilkt elektrību lielo izmaksu dēļ. Ja šāds ģenerators ir uzstādīts brīvdienu mājās, kur cilvēki apgrozās tikai nedēļas nogalēs, tad nav obligāti jāpērk daudzi šādi ģeneratori. Tā vietā var piepirkt klāt pāris akumulatorus. Tad būs pa nedēļu uzkrāta pietiekami daudz enerģijas, lai visa vakara garumā tiktu nodrošināti visi nepieciešamie patērētāji, kaut arī laukā ir bezvējš. 

 

  

Ja vēlaties palielināt jaudu, tad var nopirkt pāris komplektus klāt un savienot paralēli kopā akumulatorus. Variet salikt kopā kaut vai desmit. Tam nav ierobežojuma.

Sample Image

 

   Otrais zemāk redzamais ģeneratora modelis black 300 ir domāts mazāk vējainām vietām.  Tā jauda ir 300W pie 9m/s. Kad es pirku savējo, tad šis vēl nebija pārdošanā. Šim nav pastāvīgie magnēti, tāpēc viņam ir viegli iesākt griezties (pie 0,8m/s). Ražot tas sāk pie 2 m/s, kad pola kurpes ir samagnetizējušās. Ja precīzāk- iet runa par augstvērtīgu neodīma magnēta sakausējumu, kuram ir mainīgas, taču reizē arī ārkārtīgi spēcīgas magnētiskās īpašības. Tas ir visā pasulē jaunums. Jūs jautāsiet: Kur tad ir šī ģeneratora priekšrocība? Šis taču ir mazāks! Atbilde: Iedomājieties situāciju, kad vējš visu dienu pūš 3m/s. Tad PWG400/600 tā arī visu dienu nostāvēs ne reizi nepagriezis spārnus, turpretim šis visas dienas garumā būs saražojis kārtīgu kilovatu. Otra situācija: Ir liels vējš. Lai netiktu "izvārīti" akumulatori, kontrolieris ik pa laikam apstādina PWG 600 ģeneratoru, jo lādēšanas spriegums pārsniedz 27,6V. Šajā brīdī nenotiek lādēšana. Turpretim Black 300 pie vēja ātruma 14m/s ražos 450W un netiks pārsniegts spriegums akumulatoros. Līdz ar to neieslēgsies bremzēšanās. Paši vācieši par šo izsakās ļoti atzinīgi.

Sample Image

                                                                                                                  2008.g.septembris.

 

 

 

   Tagad ir radusies cieša apņemšanās tomēr pirkt tos želejas akumulatorus, jo mani parastie auto akumulatori strauji zaudē kapacitāti. Tā kā...skopais maksā divreiz. Pats esmu noskatījis tos viņu internetveikalā atrodamos 120 Ah. Vispār viņi pat neskaitās želejas, bet gan šķidrā svina tehnoloģija (Esot kaut kas labāks). Pa šo laiku ir izveidojies labs kontakts ar vācu pusi. Sanākusi tāda kā reklāma viņiem. Lai vai kā... ja kādu jautājumu nezinu, ko dažs pa retam man uzdod, tad  pāradresēju to viņiem. Vēl viens labs jaunums ir tas, ka no šodienas 12.03.2009.g. ir nopērkams  Black 600. Šis modelis  arī piedalījās un ieguva atzinību "Hanover messe" (Vācija) izstādē, kura tiko beidzās( Princips tāds pats, kā Black 300, par kuru nupat rakstīju). Vispār izskatās, ka šāda tipa ģeneratoriem (bez pastāvīgajiem magnētiem) ir nākotne un pamazām tie aizstās parastos . Ja runājam par šiem konkrētajiem ģeneratoriem, kurus tiko aprakstīju, tad tie visi kā viens skaitās kā mazie ģeneratori,  bet dažreiz ir labāk tieši tāds, nekā liels un dārgs ģenerators, kurš tikai pa retam iegriežas. 

 

                                                                                                                   2009.g. marts

 

 

BLACK 600

  

Sample Image

 

   Papētīju tuvāk to Black: Tātad- neodīma magnēti ar 10 poliem. Kā jau iepriekš minēju, tam nav magnētiskās pretestības, uzsākot griešanos. Tādēļ tas ir ražīgāks nekā tradicionālais. Ražo tāpat kā manējais- maiņstrāvu. Vēl viens ļoti būtisks atpekts -ir mehāniska vētras aizsardzība. Tas izpaužas tā, ka pēc 12 m/s, ģenerators sagriežas drusku sāņus attiecībā pret savu asti un turpina ražot strāvu, jo samazinās vēja uztveršanas laukums.. Tas ir ļoti vērtīgs jauninājums, jo ja Jūs pavērosiet citu ģeneratoru līknes, tad ir redzams krass saražotās strāvas kritums pēc 14 m/s (arī manējam PWG600). Šeit ar Black 600tā saražotās strāvas līkne paliek nemainīga, lai arī cik stiprs vējš būtu. Te ir līkne. Nu ko lai saka. Manējais PWG600  pēc 14m/s galvenokārt stāv nolicies automātiski uz bremzi, bet tāds vējš rudeņos ir diezgan bieži. Te ir pamācība angliski  un  vāciski .  Pievērsiet uzmanību šī ģeneratora spārnu pielikšanai. Piestiprinot rotora  spārnus, tie ir jānobalansē. Notiek tas tā: pieliek rotora spārnus, tad skatās, kurš spārns vienmēr nostājas lejā. Tad to drusku viegli paklapē pa  galu centra virzienā. Ja vairs nestājas vienā un tai pašā vietā, tad skaitās nobalansēts. Pievelk skrūves. Balansēšana ir vajadzīga tāpēc, ka rotors ir ļoti jutīgs, un sāk tas griezties pie 0,8m/s. Ja nebūs nobalansēts, tad šis parametrs zudīs.   Ir arī atšķirības Black kontrolierim.Galvenā atšķirība ir tā, ka tas ir programmējams, tam ir displejs un ,pats svarīgākais, tam ir atsevišķa izeja, kurai var ieprogrammēt, pie kādas akumulatora kondīcijas tur tiks padota un cik daudz ņemta strāva. (Var ņemt pa taisno līdzstrāvu, nebaidoties no pārāk lielas akumulatoru uzlādes, jo kontrolieris to nepieļaus.

 

style="text-align: center">Sample Image

     Atkrīt pārveidotāja no12/24V uz 230V pirkšana. Tādi  līdzstrāvas patērētāji ir pa pilnam.Nezinu kāpēc, bet tajās pamācībās kopējā shēma ir uzzīmēta pa vecam. Nu jā. Laikam tāpēc, ka tā izeja var izturēt 10A pie 12V un 5A pie 24v, un ja nopērkt kaut kur tepat kādā veikalā nelielu pārveidotāju no 12 uz 230V, tad var darbināt 100W 230V. Ja grib vairāk, tad jātaisa kā uzzīmēts un to kontroliera izeju var izmantot kāda releja darbināšanai vai kā savādāk. Tātad tiks saudzēti akumulatori, jo kā zināms, vairums akumulatoru ražotāju neiesaka izlādi vairāk par 50%. Tas nozīmē, ka tie tiešām kalpos 7-10gadus. Tiem cilvēkiem, kuriem paralēli ir pieejama Latvenergo elektrība, tas ir sevišķi interesanti, jo piepērkot šo PW-210 slēdzi (maksā 80eur bez PVN), tiek iegūta nepārtraukta strāvas padeve uz patērētāju neatkarīgi no tā vai ir vējš vai nav, vai arī akumulatoros beigusies strāva. Tam viena ieeja ir primārā (vēja enerģija), bet otra (Latvenergo)kā rezerves.  Tiklīdz tiek pārtraukta strāva no vēja ģeneratora kontroliera vai pārveidotāja, tā tas pārslēdzas uz latvenergo. Princips gandrīz tāds pats kā dažiem labi zināmais UPS, tik šeit UPS akumulatora vietā ir Latvenetrgo strāvas avots.

 

 Sample Image

 

 

Pārslēdzas tas nemanot, jo ir apgādāts ar kondensatoru. Šis bildē redzamais ir 230V 10A

 

12V vai 24V sistēmu?

 

   Dažreiz saņemu jautājumu: Nu kāds tad būtu labāks risinājums: vai izvēlēties 12V vai 24V sistēmu?

Es domāju tā: 12V sistēma ir lētāka, jo tā pieļauj daudz ko variēt. Tai ir vairāk plusi nekā mīnusi. Mīnuss ir tādā ziņā, ka jo tālāk ģenerators atrodas no kontroliera, jo resnāki vadi ir nepieciešami, kas tos savieno. Bieži vien šādu sistēmu vispār nav iespējams ierīkot lielā attāluma dēļ. (Tā vadu resnuma un garuma tabula ir apskatāma Black 600 uzstādīšanas pamācībā.)

   Nu un tagad plusi: Ģenerators griežas lēnāk, bet saražo to pašu elektrības daudzumu ko 24V. (Tātad gultņi kalpos ilgāk). Mazāks troksnis. (Man tas ir svarīgi, jo ģenerators atrodas tieši pie mājas). Tā kā man bija nepieciešamība pēc lielākas akumulatoru kapacitātes, un vēl joprojām neesmu sakrājis naudu šķidrā svina akumulatoriem, tad te var likt paralēli dažādu firmu un dažādas ietilpības jeb kapacitātes akumulatorus. 12V sistēmas  lādēšana akumulatoriem ir pateicīgāka, jo tie uzņem vairāk ampēru pie tā paša akumulatora skaita, kā 24 V.(Ģenerators mazāk stāv uz bremzi).

   24v sistēma: Plusi ir tādi, ka nav vajadzīgi īpaši resni vadi. Tas nozīmē, ja ģenerators atrodas tālu, tad lētāk ir izvēlēties šādu sistēmu, un tā vietā, lai tērētu daudz naudas par resnu kabeli, kas izmaksas ziņā nereti var pārsniegt 100 un vairāk Ls, tad ir prātīgāk nopirkt klāt vēl vienu akumulatoru, jo, kā zināms, šai sistēmai viss ir pa pāriem un ir vajadzīgi vismaz 2gb.(labāk 4gb.) vienādas ietilpības, vienāda vecuma un vienādas firmas akumulatori un tie ir jāsavieno virknē. Ja liks dažadus, tad tas, kurš ir labāks vai lielāks ātri vien sabeigs to, kurš sliktāks vai mazāks. Nu attiecīgi mīnusi šai 24V sistēmai ir tie, kurus iepriekš pretstatīju 12V sistēmai. Nu un nobeigumā teikšu, ka abas sistēmas ir labas, tikai pašam ir jāizvērtē paredzamā uzstādīšanas vieta.

Kā sākt?

   Tā kā katra uzstādāmā vieta ir ļoti individuāla, un tā neko īsti līdz galam nevar paredzēt, tad es ieteiktu rīkoties šādi: Vācu veikalā paņemt vienu Black600 12V pa 690 eur. (lādētājs-kontrolieris nāk līdzi koplektā). Savienojošos materiālus pirkt uz vietas Latvijā. Tostarp kārtīgu kabeli  (Jāskatās tabula. 3dzīslu 30mm2 maksā apm.2ls  (Te ir piemērs). Akumulatorus vislabāk šos . Taču, ja nav naudas,tad var likt dažādus un lietotus no automašīnām, savienojot tos paralēli kopā tā, lai kopā sanāk 200Ah. Bet nu jāskatās, lai tie būtu daudz maz labi. Kādus 2 gadus ies. (Pats es arī tagad esmu savienojis 12V slēgumā). Tad vēl: Ja grib pārveidot uz 230V, tad tepat Latvijā var nopirkt nelielu pārveidotāju no 12V uz 230V (Parasti tādi ir nopērkami kādos televizoru veikalos) Es ņēmu šo (pārveidotājs). Nogriezu to piepīpējamo galu nost un pieliku pie kontroliera izejas. Tik jāatceras pluss, kad griež nost. Šeit ir drusku lielāks (pārveidotājs lielāks). (Ja kas, šitāda lieta arī mašīnā noder). Nu lūk.Un tas arī viss.

    Ar šādu komplektu tīri labi katru vakaru varēs darbināt lampas un datoru. Ja ik pāris vakaru, tad var pielikt arī televizoru nelielu. Es citreiz pieslēdzu tādu nelielu 51 cm pa diognāli. Nu vairāk nevarēs. Visi tie, kas sola zelta kalnus- mānās. Nu un tur tam kontrolierim var labi redzēt, kas ir saražots. Pats arī nesen paņēmu šo kontrolieri un sāku novērot, kas tiek saražots. Līdz šim bija tik aptuvens aprēķins. Attiecīgi var sarēķināt, cik tādi koplekti ir jāpiepērk klāt, lai tiktu apmierināts viss mājas patēriņš. Šāds variants vienmēr atmaksāsies. Uzreizi jāsaka, ka lai apmierinātu vidējo mēneša patēriņu ap 350KW, tur ir vajadzīgi apm, 5-10 tādi ģeneratori (Dažiem mazāk, dažiem vairāk), kurus saslēdz kopā. Tad būs maziņš vēja parciņš:).

 

                                                                                                                  2009.gada oktobris

 Lētāki risinājumi.

   Viss plūst viss mainās... Tā īsumā varētu raksturot situāciju Eiropā mazo ģeneratoru segmentā. Jau kādu laiku manis augstāk aprakstītie ģeneratori ir kļuvuši turpat 2 reizes dārgāki. Tad nu atradu lētāku ģeneratoru, kas pēc principa un parametriem ir līdzīgs manējam, ja ne pat labāks. Arī pēc izmēriem par trešdaļu lielāks. Spārni no alumīnija. Pats ģenerators sver ap 25 kg. Izskatās tas šādi. 

Image

 

 


      

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

   Brīžiem tas ir nopērkams iekš EBAY. Tiek piedāvāts kopā ar kontrolieri kā 12V vai 24V slēgums ar max jaudu 600W.  Grozās tam aste, kas, kā jau augstāk pie "Black" aprakstīju, ir ļoti laba lieta.  Ģeneratora balsta stienis ir 53mm resns. Masta caurules iekšējam diametram attiecīgi ir jābūt resnākam, lai to balsta stieni tur varētu dabūt iekšā. Mastam ir jāizurbj caurumi un tajos  jāiegriež vītne. Tad vēl jaunums... Ja negribat krāmēties ar EBAY , tad tas ir arī Latvijā pie manis iegādājams par 375 Ls + kopā ar konsultāciju.

2011. gada 23. septembrī.
P.S.

 

 Varbūt kādam ir kas bilstams? To var darīt te:   Vēja ģeneratoru forums

   Ja Jums ir  kādi jautājumi, tad variet arī man rakstīt: artis@autostopi.lv